nedeľa 1. októbra 2017

Bylinkové čaje

Každé letné ráno som začínala rovnako - natrhaním byliniek na čaj.
Jeho farby sa menili podľa toho, čo práve kvitlo, rástlo.
Od jari, v lete a ešte i teraz bylinky zbieram a suším . 
Základná výbava: lipa, nechtík, echinacea, šalvia, medovka, mäta, slez, ibiš, listy jahody, maliny, pamajorán, baza, čučoriedky, podbeľ, prvosienka, borák, vrbovka, alchemilka... 
Keďže sa už citeľne ochladilo, je najvyšší čas s prípravou čajových zmesí na jeseň a zimu.
Namiešala som:
- proti chrípke
- pri nachladnutí
- svátojánsky
-  záhradnú zmes
- na imunitu
Akému čaju dávate prednosť vy? Máte dáku obľúbenú zmes?

3 komentáre:

  1. Janka, ďakujem za návštevu blogu a krásny komentár ...A vidím, že si na zimu pripravená, to je super! Ja som neni čajová, ale keď tak si dám radšej ovocný, pa krásnu nedeľu. Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jani, jsi skutečně vzorně připravená! Já čajové směsi moc nedělám, ale ty kořenící, bylinkové, ty tedy ano!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, potrebujem sa poradiť s odborníkom na čaje, kupil som si vrbovku vnať, a vadí mi že ked ju zalejem vriacou vodou, je výluh zakaleny a do zelena, fakt nechutna farba, ine caje z iných bylín su pekne nezakalene, je to správna farba alebo mam tu vrbovku reklamovat, dakujem Lubo

    OdpovedaťOdstrániť