sobota 6. januára 2018

Môj rok

Rok 2017 ubehol rýchlo. Ako každý iný.
Pri pc som strávila podstatne menej času, preto možno trochu tejto retrospektívy.
Sú to naozaj čriepky. Ale sedieť v tento krásny deň nad triedením fotiek je hriech...

Užívali sme si ho turisticky, cyklisticky, na výletoch.Na niektoré miesta sa sa pravidelne vraciame, ale napr. Prahu sme spoločne navštívili po mnohých rokoch. A na Oravskom hrade som bola asi prvý krát...

Na jar som zúrodnila ďalší kúsok pozemku a začala tvoriť bylinkovú záhradu. Celé leto som sušila rastlinky, vyrábala sirupy, tinktúry, oleje a skúsila som i estragónový ocot (šalátom dá výbornú chuť). Vypestovala som aj svoje prvé uhorky a cesnak.


Bol čas na grilovanie, guláš, nekompromisné boje v scrabble (táto hromádka písmen sa fakt podarila nazbierať). Pritĺkanie strechy bolo tiež príjemným oddychom a pekným výhľadom z vtáčej perspektívy.

Spravila som si radosť a kúpila veľké pohodlné kreslo. Ideálne na čítanie. Kníh bolo tento rok neúrekom. Časť z nich sa hodila i čitateľskej výzvy. Predsavzala  som si splnenie na 50 % a podarilo sa na 80. 
Nemohol chýbať patchwork a ihlice. 
Ozaj, všimli ste si na fotke, ako som pri prvom spletaní poplietla diely?
Stihla som mnohé aktivity, príjemne tráviť čas.
Došlo i na povinný oddych, keď sa mi pri tvorení vianočného čara podarilo vyvrtnúť členok.

Ako vždy bolo plánov viac ako času, takže tento rok sa opäť nudiť nebudem.
Aj keď je už v plnom prúde, prajem Vám všetkým, aby ste ho mali naplnený radosťou, pokojom, zdravím láskou, smiechom.






6 komentárov:

  1. Jani, krásne zhrnutie roka ....uf stihala si toho naozaj veľa,,,,no "labku" treba poriadne doliečiť ,ale všetko zlé na niečo dobré ,človek má čas na veci,ktoré odsúva ..... a tie mastičky su nechtíkové???? Jani Ty si bola veľmi usilovná,nech sa Ti darí aj v Novom roku bez úrazov ..... pekný dník...
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka, akosi som nemala chuť do blogu, tak som ho zosumarizovala aspoň takto. Úrazy sa na mňa lepia raz za 10 rokov, hádam to tak aj zostane. Kelímky tentokrát obsahujú krém na päty. Ďakujem za prianie.

      Odstrániť
  2. Jani, foukám na bolavý kotník a moc ti přeji, aby nový rok byl tak hezký, jako ten tvůj loňský!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heli, hojivý vánok dovial až sem a s spolu s ostatnými babskými lektvarmi pomohol. Ďakujem za prianie, nech je to obdobné aj u teba.

      Odstrániť
  3. Janka, to bola úžasná bilancia!!! želám ti, aby ten ďalší rok bol rovnako úspešný, aby si zas navštívila nové miesta, uplietla ďalšie svetre (a lepšie zošila :D ), aby záhradka prinášala opäť radosť, oddych a úžitok .. no hádam len tú nohu na ďalšie Vianoce vynechaj :D Pozdravujem, Marta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti, ďakujem za priania, ale tvojmu tempu stíhať nebudem, aj keď snaha bude.

      Odstrániť