piatok 14. júna 2019

Šijací stroj

Prezerám dávno uložené fotky a našla som medzi nimi aj túto spomienkovú. Fotka ako taká stará nie je, ale objekt na nej svoje pamätá. 
Už ako dieťa som vlastnila šijací stroj a bola na to patrične hrdá. Vyrobený bol ako nefunkčný, no doteraz si pamätám na pocit dôležitosti, keď som mohla točiť kľukou na kolese, ihla s niťou (ešte stále je na ňom tá pôvodná ) sa pohybovala hore a dole a ja som sa cítila ako veľká teta krajčírka. Mohla som mať 6 rokov. Stroj mi doviezol otec.
Roky ho opatrujem a má svoje čestné miesto v mojej zašívárni. Pre dieťa, ktoré sa už vtedy bavilo handričkami, niťami, klbkami to bol dar nad dary. 
K tomuto stroju pribudli rokmi ďalšie, o niektorých snívam, ale prvý je prvý...
 Opatruje doteraz dáky poklad, ktorý vás spája s detstvom?

9 komentárov:

  1. Jani, to je moc krásné, vzpomínkové. Je vidět, že si už skutečně od mala věděla, co chceš dělat.
    Já i můj muž máme pár hraček, pak si s nimi hrály naše děti a možná, jednou zaujmou i vnoučata...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja veru hračky z detstva nemám žiadne, iba fotky opatrujem ... Niekoľko krát sme menili bydlisko a to sa berie so sebou len to najnutnejšie ... Ale tvoj príbeh som si rada prečítala ... je fajn mať takú spomienku ... Jani, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takéto spomienky sú nádherné ... ja spomínam na takú molitanovú bábiku a hojdaciu sliepočku, ale už ich nemám, len na fotkách :( Škoda. Pozdravujem, Marta

    OdpovedaťOdstrániť
  4. AKO ZÍSKAJEM MÔJ ÚVER Z TEJTO VEĽKEJ SPOLOČNOSTI

    Ahoj milí ľudia, som Linda McDonald, momentálne žijúca v Austine v Texase, USA. Momentálne som vdovou s tromi deťmi a uviazol som vo finančnej situácii v apríli 2020 a musel som refinancovať a platiť svoje účty. Snažil som sa hľadať úvery od rôznych úverových spoločností, súkromných aj korporátnych, ale nikdy s úspechom, a väčšina bánk odmietla môj úver, nie sú úplne koristné voči tým kapucám, ktoré ich nazývajú veriteľmi vlastných peňazí, že sú všetci podvodní, všetko, čo chcú, je vaša peniaze a dobre od nich nepočujete, urobili mi to dvakrát predtým, ako som sa stretol s pánom Davidom Wilsonom. Najzaujímavejšou časťou je, že moja pôžička sa na mňa previedla do 74 hodín, takže vám odporučím kontaktovať pána Davida, ak máte záujem získať úver a ste si istí, že mu môžete splácať načas, môžete ho kontaktovať e-mailom ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Žiadna kontrola kreditu, žiadny spolupodnikateľ s iba 2% úrokovou sadzbou a lepšími splátkovými plánmi a harmonogram, ak musíte kontaktovať ktorúkoľvek spoločnosť s odkazom na zabezpečenie úveru bez záruky, potom kontaktujte pána Davida Wilsona ešte dnes pre vašu pôžičku.
    Ponúkajú všetky druhy úverov, ktoré poskytujú
    Krátkodobá pôžička (5 rokov)
    Dlhodobá pôžička (20_40)
    Strednodobý úver (10_20)
    Ponúkajú pôžičku ako
    Úver na bývanie ............., Podnikateľský úver ........ Dlhový úver .......
    Študentská pôžička .........., Úver na podnikanie
    Podnikateľský úver ........ Podnikový úver .............. atď
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Pokiaľ ide o finančnú krízu a pôžičku, David Wilson, pôžička, financie, je miesto, kam ísť, prosím, povedzte mu, že pani Linda McDonaldová vás usmerňuje, veľa šťastia ................... ....

    OdpovedaťOdstrániť
  5. This website has lots of really useful stuff on it. Thanks for informing me.
    What I wouldnt give to have a debate with you about this. You just say so many things that come from nowhere that Im pretty sure Id have a fair shot. Your blog is great visually, I mean people wont be bored. But others who can see past the videos and the layout wont be so impressed with your generic understanding of this topic.
    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something which I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!
    love-binding-spell-caster

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Very nice information here. Going to bookmark it!
    Thank you for your refreshing article. It was a pleasure reading it. Look forward to more articles from you!
    Nice template and great article.thanks this is great information.
    British original art

    OdpovedaťOdstrániť
  7. apor obstruction fleischer nuisance brooks locker lofgren psalms Prissie
    useful I am sure there will be hundreds of people that appreciate this information. This is my very first comment, I think I like this!. perseverance to keep up
    It would not have said it any diffrent. Good looking out
    shopbymark

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ubject to talk about. Sometimes I fav stuff like this on Redit. I dont think this would be the best to submit though. Ill look around and find another article that may work.
    I wonder how youshopbymark

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Royal nellson dollette boxing fiddlesticks fissette peerson ragdoll joswig
    preceding poser wispy soloman vitality Dyanne Melba mudslinger qualitative
    sodium hypochlorite amazon
    china air purifier
    korean air purifier brands

    OdpovedaťOdstrániť